RegioTaxi declareren

Heeft u voor 1 juli 2018 een besluit voor Collectief Aanvullend Vervoer ontvangen? En reist u met de RegioTaxi? Dan kunt u het verschil tussen de kosten van de RegioTaxi en de kosten van het openbaar vervoer terugvragen. De RegioTaxi is namelijk duurder dan reizen met het openbaar vervoer.

Heeft u het besluit voor Collectief Aanvullend Vervoer na 1 juli 2018 ontvangen? En wilt reizen buiten het gebied van AV 070 (Den Haag, Rijswijk, Leidschendam-Voorburg)? Doe dan een Begin link: Wmo-melding, einde link. . De gemeente bekijkt dan of u een vergoeding kunt krijgen en hoe hoog deze moet zijn.

Kosten terugvragen

De kosten van de Regiotaxi mag u terugvragen voor de volgende ritten:

  • Ritten vanuit of naar Den Haag tot en met 5 zones buiten het gebied van AV 070 (Den Haag, Rijswijk, Leidschendam-Voorburg).
  • Ritten binnen het gebied van AV 070 (Den Haag, Rijswijk, Leidschendam-Voorburg) op een tijdstip dat AV 070 niet rijdt.
  • Uw eigen ritten. Ritten van medereizigers of begeleiders kunt u niet terugvragen.
  • Ritten voor sociale activiteiten zoals een bezoek aan familie of vrienden, de kapper of een voorstelling of concert. Ritten voor bezoek aan een arts of therapeut mag u niet terugvragen.
De gemeente verwerkt en beschermt wettelijk uw persoonsgegevens volgens de Begin link: Algemene privacyverklaring, einde link. .

Vul hieronder het Declaratieformulier RegioTaxi in om kosten terug te vragen.

Print het en stuur het samen met de betalingsbewijzen/bonnen naar:

Gemeente Den Haag
Onderwijs, Cultuur en Welzijn
Declaraties vervoersvoorzieningen
Antwoordnummer 1630
2502 VB Den Haag

U kunt de kosten maar 1 keer per kalenderjaar terugvragen. Dit betekent dat u de bonnen over het afgelopen jaar pas ná 31 december kunt opsturen.

Dit stuurt u mee

Stuur de bonnen van de ritten die u wilt terugvragen mee met het formulier. Op die bonnen moet de volgende informatie staan:

  • datum van vertrek en aankomst
  • vertrek- en bestemmingsadres
  • totale kosten van de rit
Tip: maak altijd kopieën van de bonnen voordat u ze opstuurt. Dan heeft u nog bewijs voor het geval de bonnen niet aankomen. Zonder bon krijgt u geen vergoeding.

Meer informatie

Contact

Hoe kunnen we helpen?

Chat

Telefoon

14070