Bewijs van bewoning
Geeft u een verhuizing door? Of schrijft u zich in bij de gemeente? Dan moet u een ‘bewijs van bewoning’ sturen. De gemeente weet dan dat u zich op het juiste adres inschrijft.
Bewijs van uw woonsituatie
Welk bewijs u nodig heeft, hangt af van uw woonsituatie:
U moet een bewijs meesturen van uw nieuwe adres. Stuur 1 van de volgende documenten mee:
- Een kopie van het getekende koopcontract. Mét de pagina waarop uw naam, adres, datum ingang contract en handtekening staan.
- Een voorlopig koopcontract. Mét een sleutelverklaring waarin staat dat u de woning al eerder mag gebruiken.
- Een kopie van de akte van levering.
- Een kopie van de hypotheekakte.
U moet een bewijs meesturen van uw nieuwe adres. Stuur 1 van de volgende documenten mee:
- Een kopie van het getekende huurcontract. Mét de pagina waarop uw naam, adres, datum ingang contract en handtekening staan.
- Een Begin link: huisvestingsvergunning, einde link. .
- Huurt u van een particulier? Dan moet u ook een kopie van het Begin externe link: identiteitsbewijs(Externe link), einde externe link. van de hoofdbewoner of eigenaar meesturen.
- De gemeente kan om extra bewijzen vragen. Zoals een kopie van het eigendomsbewijs van de verhuurder.
De hoofdbewoner of eigenaar van de woning moet u toestemming geven. Gebruik hiervoor het toestemmingsformulier. Is er meer dan 1 eigenaar of hoofdbewoner? Dan heeft u maar toestemming van 1 persoon nodig.
Stuur de volgende documenten mee:
- Een ingevuld toestemmingsformulier.
- Een kopie van het Begin externe link: identiteitsbewijs(Externe link), einde externe link. van de eigenaar of hoofdbewoner.
Toestemming hoofdbewoner of eigenaar
(PDF, 98,6 KB)Maak een veilige kopie van uw identiteitsbewijs
Gebruik de app KopieID van de Rijksoverheid.