Dimitri – Mobile Abri
Iedereen heeft ze wel eens voorbij zien rijden op de boulevard. Ze zijn niet over het hoofd te zien: de abricars en abribikes van Mobile Abri. Opgeknapte en omgebouwde Italiaanse oldtimertjes (piaggio’s) die nu dienst doen als rijdende reclameborden. En natuurlijk de fietsen met grote schermen.
‘Mensen vinden de wagentjes geweldig!’ zegt eigenaar Dimitri enthousiast. ‘Het zijn echte bezienswaardigheden.’ Hij krijgt tientallen reacties als hij ermee rondrijdt op de boulevard. En doordat ze zoveel aandacht trekken, zette de gemeente ook deze zomer weer abricars en abribikes in.
Zo zet zij maatregelen uit het actieplan kracht bij. Zoals de strandregels, meer zwemveiligheid, het voorkomen van straatintimidatie en natuurlijk Park+Beach.
Commentaar
‘Bezoekers maken niet alleen een praatje over de foto’s van de wagentjes als we langsrijden’ zegt Dimitri.
Veel meiden die ons met de Begin link: campagneposters #gedraagje! (tegen straatintimidatie), einde link. voorbij zagen komen, riepen bijvoorbeeld: ‘Goed dat dit gedaan wordt!’
De abribikes worden, vaak 2 aan 2, in de kuststrook rondgereden door studenten. ‘Vaak zijn dit vriendengroepjes, die stralen al meteen gezelligheid uit’ vertelt Dimitri. ‘Zij delen Z-cards met parkeermogelijkheden en water met het Park+Beach-logo uit. Dan heb je nog meer contact met voorbijgangers. Ze krijgen veel vragen, vooral over Begin link: Park+Beach, einde link. . Waar je dan kon parkeren en of het echt maar € 6 kost, bijvoorbeeld.’
Vrolijk
‘Mensen worden ook vrolijk van die wagentjes en abribikes en dat draagt bij aan een goede sfeer. Naast de abricars zet de gemeente ook nog andere zaken in om zowel gastvrij als duidelijk te zijn over wat wel en niet kan. Denk aan billboards en strandvlaggen, straattheater, de SUS & Safetyteams (beveiligers), boulevardstewards en de variété-acts van de gastvrijheidshosts. Die dingen versterken elkaar. Ik heb de indruk dat de boodschap zo wel aankomt!’
Lees meer: Verhalen uit Scheveningen