Niemand verdient geldzorgen: informatie voor partners
De gemeente biedt regelingen en dienstverlening om inwoners met geldzorgen te helpen. Bent u een professional of vrijwilliger in het sociale domein (geldzaken)? En wilt u inwoners met geldzorgen helpen? Gebruik dan de links op deze pagina. Ook vindt u gegevens om met de gemeente in contact te komen.
Doe de check
Kijk samen met uw klant welke regelingen er zijn en waarvoor deze in aanmerking komt:
De gemeente heeft regelingen voor mensen met een laag inkomen. Dit zijn Ooievaarsregelingen. Met deze extra’s kunnen inwoners makkelijker rondkomen. Kijk waar uw klant recht op heeft en wat u kunt aanvragen.
Ooievaarsregelingen algemeen
Voor iedereen met een laag inkomen
Voor langdurig zieken en mensen met een beperking
Heeft uw klant vragen over geld? Bijvoorbeeld over hulp bij geldzaken, betalingsachterstanden of schulden? Bekijk de volgende pagina’s.
Bekijk flyers en posters over Ooievaarsregelingen en Helpdesk Geldzaken per stadsdeel. Of kijk korte animatievideo’s op YouTube in 5 talen: Nederlands, Engels, Arabisch, Turks en Pools.
Flyers
- Flyer Helpdesk Geldzaken Algemeen
- Flyer Helpdesk Geldzaken Scheveningen
- Flyer Helpdesk Geldzaken Segbroek
- Flyer Helpdesk Geldzaken Laak
- Flyer Helpdesk Geldzaken Escamp
- Flyer Helpdesk Geldzaken Haagse Hout
- Flyer Helpdesk Geldzaken Centrum
- Flyer Helpdesk Geldzaken Leidschenveen-Ypenburg
- Flyer Helpdesk Geldzaken Loosduinen
- Flyer Ooievaarsregelingen
Video's
- Ondernemers met geldzorgen(Externe link)
- Ooievaarspas(Externe link)
- Bijzondere bijstand(Externe link)
- Ooievaarsregelingen(Externe link)
- Haagse Zorgverzekering(Externe link)
- Workshops en trainingen over geld en administratie(Externe link)
- Hypotheek en advies(Externe link)
- Krediet en advies(Externe link)
- Pandhuis(Externe link)
- Sociaal Raadslieden(Externe link)
Nieuwe communicatiemiddelen bestellen
Heeft u behoefte aan nieuwe voorraad of andere communicatiemiddelen? Of zijn er bijvoorbeeld bijeenkomsten of evenementen waarbij de gemeente kan aansluiten? Stuur dan een e-mail naar Begin link: communicatie.szw@denhaag.nl, einde link. .
Intermediairen Contactpunt
Komt u er als professional zelf niet uit? Neem contact op met het Begin link: Intermediairen Contactpunt (ICP, einde link. ). Het ICP helpt u verder en geeft advies over wat u of de gemeente voor uw klant kan doen.
Heeft u andere vragen?
Neem contact op met de Begin link: klantenservice SZW, einde link. op (070) 353 75 00. Bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur. De medewerker beantwoordt uw vragen of maakt een terugbelverzoek.
Wilt u of uw klant persoonlijk contact?
U kunt terecht bij de Advies- en informatiebalie in het Stadhuis, Spui 70 en Stadskantoor Leyweg, Leyweg 813. De Advies- en informatiebalie is open van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 16.30 uur. Lees meer over de Begin link: Advies- en informatiebalie, einde link. .
Meer hulp nodig?
Bij een Servicepunt XL kunnen inwoners terecht voor informatie en advies over verschillende onderwerpen. Zoals praktische zaken, sociale contacten, vrijwilligerswerk of geldzorgen. Ook helpen ze met korte vragen, bijvoorbeeld het invullen van formulieren. Er zijn 17 Servicepunt XL locaties in Den Haag. Begin link: Bekijk de Servicepunten bij u in de buurt, einde link. .