Gemeente breidt dienstverlening uit en gaat de wijk in

Inwoners kunnen voor vragen, hulp en advies op steeds meer plekken in de stad terecht. Zo rijdt de gemeente met een bus naar markten, openen er nieuwe contactpunten in de wijken en kunnen Hagenaars later dit jaar ook in Laak een paspoort aanvragen.

De dienstverleningsbus van de gemeente
De bus van de gemeente in Loosduinen | beeld: Martijn Beekman

Voor inwoners voelt de gemeente soms ver weg. Met de uitbreiding van de dienstverlening in de wijken wil de gemeente de afstand tussen inwoner en overheid verkleinen en het vertrouwen vergroten. Het moet voor Hagenaars makkelijker worden om contact te zoeken.

Gemeentebus op de markt

De elektrische en gastvrije gemeentebus rijdt sinds 9 april de wijken in. Bij dit mobiele dienstverleningspunt kunnen inwoners terecht voor vragen en advies, en worden ze op weg geholpen naar de diensten van de gemeente. De bus staat elke woensdag op de markt in Loosduinen en rijdt ook door naar andere plekken in de stad zoals in Leidschenveen-Ypenburg. De gemeente onderzoekt of er meer diensten, zoals het vernieuwen van parkeervergunningen of het vaccineren van kinderen, ook in de bus kan.

Paspoorten aanvragen in Laak

Verder komen er meer contactpunten van de gemeente. Daar kunnen inwoners binnenlopen voor hulp en advies. De contactpunten openen in wijken waar inwoners minder snel de weg naar de gemeente weten te vinden, bijvoorbeeld in Transvaal. Ten slotte kunnen Hagenaars later dit jaar ook bij stadsdeelkantoor Laak reisdocumenten aanvragen en ophalen. De drukte bij andere balies van de gemeente gaat daarmee omlaag.

Contact

Hoe kunnen we helpen?

Chat

Telefoon

14070