Vervalt uw paspoort tussen januari en maart? Vraag dan op tijd een nieuwe aan

De gemeente moet de komende jaren extra veel reisdocumenten vervangen. Dit duurt langer dan normaal. Voorkom stress en controleer op tijd of uw paspoort of identiteitskaart nog geldig is.

Is uw paspoort of identiteitskaart niet meer geldig? Maak dan zo snel mogelijk een afspraak voor een nieuw reisdocument.

Sinds 2014 zijn paspoorten 10 jaar geldig. Dat betekent dat de gemeente vanaf 2024 extra veel reisdocumenten moet vervangen. In de periode van januari tot en met maart 2025 verlopen er ruim 17.000 reisdocumenten (paspoorten en identiteitskaarten) van Haagse inwoners. Dat betekent drukte bij de balies in het stadhuis en bij het stadsdeelkantoor aan de Leyweg.

Omdat er veel aanvragen zijn, kan het langer duren voordat u een afspraak heeft. Daarom vraagt de gemeente inwoners om te controleren of hun reisdocument nog geldig is.

Extra medewerkers staan voor u klaar

Om inwoners zo snel mogelijk te kunnen helpen zijn er meer medewerkers beschikbaar. En krijgt u als inwoner van Den Haag eerder een herinneringsbrief om uw paspoort en/of identiteitskaart te vernieuwen. Toch kan het druk zijn.

Paspoort of identiteitskaart vervangen

Moet u uw paspoort of identiteitskaart vervangen? Maak dan zo snel mogelijk een afspraak voor een nieuw reisdocument. Naar de afspraak neemt u mee:

Na een week kunt u het nieuwe reisdocument ophalen. U hoeft daar geen afspraak voor te maken.

Heeft u haast?

Bij de aanvraag aan de balie kunt u een spoedaanvraag doen voor een paspoort en/of identiteitskaart. Als u dit vóór 14.00 uur aanvraagt, ligt het document na 2 werkdagen klaar om op te halen. Dit kost wel extra geld.

Contact

Hoe kunnen we helpen?

Chat

Telefoon

14070