Sandra – Meldpunt Scheveningen
‘Ik ben Sandra en werk voor het Meldpunt Scheveningen. In 2021 was het meldpunt een pilot, en het was een succes. Het is daarom is het sinds 2022 onderdeel van een bestaande afdeling binnen de Handhavingsorganisatie van de gemeente.’
‘Het team is groter en er zit veel expertise. Daar leer ik veel van.’
Zeewier
‘Er belde een mevrouw… ze woont al 40 jaar op Scheveningen en wilde alleen even weten of mensen ook echt bellen als ze overlast ervaren. Ze had zelf nooit last, zei ze. Of een mevrouw van een surfschool die contact opnam over rottend zeewier op het strand: het was een enorme berg! Dan moet je toch gaan rondvragen wat eraan gedaan kan worden.
Wat mij opvalt is dat er dit jaar minder telefonische meldingen binnenkomen in vergelijking met de app. Dat is prima, zolang mensen een volledige omschrijving geven.
Samen tot een oplossing komen
‘Wat ik meemaak? Laatst kregen we een melding over een foutgeparkeerde auto. Het bleek een gezin uit het buitenland te zijn. Ze waren op vakantie en hadden hun auto in een gebied gezet waar een parkeerverbod van kracht was in verband met de paddentrek. En die was inmiddels ook begonnen. Ze konden geen kant op!
Uiteindelijk zijn ze bevrijd door een nauwe, snelle samenwerking met collega-handhavers. Er moest zelfs een hek doorgeknipt worden om dit gezin eruit te halen. Dat is een mooi voorbeeld van samenwerken en tot een oplossing komen.
Lees meer: Verhalen uit Scheveningen