Subsidie kleine publieksevenementen aanvragen

Organiseert u een klein publieksevenement? Dan kunt u subsidie aanvragen.

Voor 2025 is € 360.000 beschikbaar.

U kunt deze subsidie op 2 momenten in het jaar aanvragen.

De subsidie is voor rechtspersonen zoals bedrijven en stichtingen. Niet voor individuele personen.

De aanvraag moet voldoen aan de volgende voorwaarden:

  • Uw aanvraag is op tijd ingediend en bestaat uit:
    • een volledig ingevuld aanvraagformulier
    • een projectplan (plus marketingplan)
    • en een begroting die duidelijk laat zien wat de uitgaven en inkomsten zijn.
  • Uit uw begroting blijkt dat u de subsidie echt nodig heeft.
  • U vraagt subsidie aan voor een klein publieksevenement met minimaal 2.500 en maximaal 24.999 bezoekers.
  • Voor een gratis toegankelijk evenement kunt u maximaal € 20.000 subsidie aanvragen. Voor een evenement waarvoor betaald moet worden, kunt u maximaal € 10.000 aanvragen.
  • De subsidie is maximaal 30% van de kosten waarvoor u subsidie kunt krijgen.

De gemeente beoordeelt uw aanvraag op de volgende inhoudelijke punten:

  • Uw evenement trekt bezoekers aan die zorgen voor bestedingen bij Haagse ondernemers en bedrijven.
  • Uw evenement is professioneel georganiseerd en heeft aandacht voor kwaliteit.
  • Uw evenement is toegankelijk voor een breed publiek.
  • Uw evenement heeft aandacht voor duurzaamheid.
  • Uw evenement draagt positief bij aan het imago van Den Haag als aantrekkelijke stad voor bewoners en bezoekers.
  • U werkt samen met Haagse ondernemers en organisaties in de stad.
  • Uw evenement draagt bij aan vernieuwing.
  • Uw evenement is bij voorkeur (het liefst) in de Binnenstad, Scheveningen, Kijkduin, de Binckhorst, het CID of Den Haag Zuidwest.

Bekijk alle voorwaarden in de Begin externe link: subsidieregeling Publieksevenementen Den Haag 2023(Externe link), einde externe link..

  • een volledig ingevuld aanvraagformulier
  • een projectplan waarin u het programma van het evenement toelicht en ingaat op de inhoudelijke punten waarop wordt beoordeeld.
  • een uitgewerkt marketing- en promotieplan
  • een uitgebreide begroting met daarin het subsidiebedrag dat u aanvraagt en alle andere inkomsten en uitgaven
  • niet verplicht: extra achtergrondinformatie, bijvoorbeeld de evaluatie (resultaten en beoordeling) van het afgelopen jaar of sfeerbeelden van het evenement

Vraagt u voor het eerst subsidie aan?

Stuur dan ook een kopie mee van:

  • de oprichtingsstatuten (regels) van uw organisatie
  • de inschrijving bij de Kamer van Koophandel (KvK)
  • het laatste rekeningafschrift van de bank. Hierop moet te zien zijn op welke naam en adres de rekening staat. Bedragen mag u onleesbaar maken.

U kunt de subsidie aanvragen met het aanvraagformulier subsidie Publieksevenementen Den Haag 2025. U vraagt dit formulier aan door een e-mail te sturen naar: Begin link: KleinePublieksevenementen@denhaag.nl, einde link. .

Stuur het ingevulde aanvraagformulier samen met de andere documenten die nodig zijn voor uw aanvraag, naar Begin link: subsidies@denhaag.nl, einde link. . Schrijf in de onderwerpregel ‘Aanvraag subsidie kleinschalig publieksevenement 2025’.

Wanneer aanvragen

De gemeente beoordeelt de aanvragen op 2 momenten in het jaar:

Ronde Op zijn laatst indienen op Datum evenement Maximaal te verdelen bedrag
1e ronde 31 augustus 2024 1 januari – 30 juni 2025 € 180.000
2e ronde 28 februari 2025 1 juli – 31 december 2025 € 180.000

De gemeente probeert binnen 10 weken na de sluitingsdatum te besluiten over alle ingediende aanvragen. U krijgt via e-mail of post bericht over uw aanvraag.

Heeft u vragen over het aanvragen van deze subsidie? Stuur dan een e-mail naar Begin link: KleinePublieksevenementen@denhaag.nl, einde link. .

Heeft u vragen over het organiseren van een evenement? Het Centraal Evenementenbureau van de gemeente kan u helpen met alle praktische zaken. U kunt dan een e-mail sturen naar Begin link: evenementenbureau@denhaag.nl, einde link. .

Contact

Hoe kunnen we helpen?

Chat

Telefoon

14070